Det har været en ressourcekrævende proces, særligt idet vi har været igennem flere ankeinstanser, men afgørelserne her slår heldigvis fast, at vores juridiske grundlag er helt på plads.
Det er os klinikejere, der ejer ORIS
I starten brugte vi mange ressourcer på at få skabt en ejermodel, der er attraktiv for os tandlæger, og hvor der ikke er eksterne investorer, der påvirker beslutningerne.
Derfor har vi skabt en model, hvor ORIS er ejet af tandlæger i selskab med nøglepersoner, der kan skabe værdi for os. Det betyder, at der er en helt naturlig fælles interesse i at gøre det godt for ORIS som helhed, og at vi tænker på fællesskabet og på at hjælpe hinanden. Vi har oplevet, at netop den konstruktion har givet en kultur, hvor vi tænker „vi“ i stedet for „jeg“, og det er faktisk én af de ting, vi er rigtig stolte af.
Vi nåede „heldigvis“ ikke de indledende
vækstmål
I starten havde vi meget store ambitioner om at skulle vokse hurtigt og have flere klinikker med i en fart. Men „heldigvis“ kunne vi ikke leve op til de ambitioner. Når vi siger „heldigvis“, er det, fordi vi har erfaret, at det har været afgørende for os at få skabt en fælles kultur i hele ORIS og få implementeret de værdier, som vi alle lever efter i hverdagen. Det kræver både tid og fokus. Så når vi kigger tilbage, tror vi, at det ville have været meget svært for os at skabe denne kultur, hvis vi var vokset meget hurtigere, end tilfældet har været.
I dag står vi på et robust fundament og med en stærk fælles kultur, der underbygger vores værdier. Vi er vokset markant de seneste år og er nu oppe på 225 ORIS-kolleger, der i dagligdagen nyder værdien af at stå sammen om at sikre, at vi til stadighed er på forkant med udviklingen. Derfor er vi nu også klar til at invitere endnu flere nye klinikker ind i ORIS. Både for at nyde godt at det, vi har skabt, men også for at være med til at sikre øget styrke til forsat at forbedre tandsundheden og forenkle vores hverdag.